اهمیت شیلنگ در سیستم های گرمایشی

شیلنگ | شلنگ

ما زمان زیادی را صرف تجزیه و تحلیل اجزای بزرگ یک سیستم گرمایشی نظیر هیتر و دمنده می کنیم . اما نباید اجزای ثانویه این سیستم ها مانند شیلنگ را نادیده بگیریم. زیرا این کار  می تواند تمام سیستم را با خطر بزرگی مواجه کند. از گذشته تاکنون، ما شاهد نصب و راه اندازی سیستم هایی هستیم که دارای هیتر و دمنده کاملا درست هستند اما به دلیل راه اندازی شیلنگ و اتصالات به شکل نامناسب و نادرست، نتایج با برآوردهای اولیه تفاوت زیادی دارد. در مورد انتخاب و تنظیم اتصالات شیلنگ چند موردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

الزامات کار با شلنگ ها و تنظیمات آنها

طول شیلنگ

شیلنگ می تواند یکی از بزرگترین عوامل کمک به افت فشار در سیستم گرمایشی باشد. خوب است که طول شیلنگ اتصال تا حد امکان کوتاه نگه داشته شود. اگر جابجایی طولانی مواد در شیلنگ اجتناب ناپذیر باشد، به جای استفاده از شلنگ انعطاف پذیر به منظور کاهش تلفات، از لوله های سفت و محکم استفاده کنید.

رعایت الزامات تخصصي در کار با شیلنگ ها

اطمینان حاصل کنید که شما از شلنگ مناسب برای برنامه خود استفاده می کنید. بعضي از سيستمهاي گرمایشی نیاز به شلنگ های خاصی برای تحمل درجه حرارت بالاي مواد دارند که لازم است پیش از خرید شیلنگ در این خصوص بررسی های تخصصی تری انجام دهید.

دینامیک جریان هوا

برای حفظ جریان هوا به طور موثر از طریق یک سیستم گرمایشی، مهم است که در ذهن داشته باشید:

  • اجتناب از پیچ و تاب و خم شدن شدید در تمام طول مدت فعالیت سیستم گرمایشی. این باعث افت فشار می شود و باعث کاهش جریان هوا می شود.
  • هنگامی که جریان هوا را به دو یا چند مسیر موازی تقسیم می کنید مطمئن شوید که آنها تا حد ممکن متقارن باشند. این بدین معناست که طول و شکل هر یک از شلنگ ها را مشابه با یکدیگر نگه دارید. استفاده از شلنگ های نامتقارن باعث توزیع نابرابر جریان هوا می شود. سطح بالای عدم تقارن منجر به اختلافات بزرگتر می شود و در سیستم گرمایشی می تواند باعث ایجاد آسیب به بخاری ها شود.
  • اگر درمورد بهترین تنظیمات شک دارید، یک قاعده خوب این است که همیشه شلنگ به همان اندازه صاف و کوتاه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درود بر شما!

با کلیک بر روی نام کارشناس، می‌توانید سوالات خود را در تلگرام از ما بپرسید.

سوالی دارید؟