راهنمای جامع خرید ابزار باغبانی

خرید ابزار باغبانی

ابزار باغبانی مهم‌ترین ملزومات نگهداری از باغ و باغچه‌ زیبا و سالم هستند. برای داشتن یک فضای سبز سالم و نگهداری دقیق از آن، باید خرید ابزار باغبانی خود را متناسب با اندازه و نیازهای فضای سبزی که می خواهید نگهداری کنید، انجام دهید. هر محیطی خصوصیات منحصر به فرد خود را دارد و نیازمند لوازم باغبانی متناسب با خود می باشد. پس پیش از خرید محصولات موردنظر خود مقاله زیر را با دقت مطالعه نمایید. در این مقاله سعی کرده ایم راهنمای جامعی برای خرید ابزار باغبانی به شما ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید تا بهترین محصولات را متناسب با نیاز خود پیدا کنید.

راهنمای خرید لوازم و ابزار باغبانی

خرید بیل و چنگک

بیل‌ و چنگک‌‌ در اندازه های مختلف و با جنس دسته های متفاوت (معمولا چوبی و فلزی) عرضه می شوند. دسته‌های فلزی معمولاً دوام بیشتری نسبت به دسته های چوبی دارند . همچنین در برخی موارد برای محافظت بیشتر با لایه‌ای از پلاستیک پوشانده شده ‌اند. انواع مختلفی از بیل ‌ها (بیلچه) و چنگک‌ های کوچک‌ تر نیز در بازار وجود دارد که برای انجام کارهای سبک‌ تر مثل مراقبت از باغچه ها و گلدان های خانگی مناسب‌ تر هستند.

 

خرید ابزار باغبانی

 

خرید شن کش

شن کش ها نوعی ابزار باغبانی هستند که معمولاً برای یکنواخت کردن خاک و هموار کردن سطح زمین به کار می روند. همچنین نوع خاصی از شن کش وجود دارد که از آن برای جمع آوری برگ ها استفاده می شود. به این شن کش ها اصطلاحا برگ جمع کن گفته می شود که کمک زیادی به حفظ تمیزی باغ می کنند.

خرید ابزار باغبانی

 

خرید بیلچه

کمی بالاتر به بیل و چنگک اشاره کردیم. اما نوع کوچکی از این دو نوع ابزار باغبانی وجود دارد که برای انجام کار باغبانی در ابعاد کوچکتر مناسب هستند. بیلچه و چنگک دستی بهترین وسیله ها برای از بین بردن علف های هرز، کاشت گل و انجام سایر کارهای باغبانی در ابعاد کوچک هستند. چنگک های دستی معمولاً برای استفاده در خاک رس انتخاب می‌شوند. به یاد داشته باشید که ابزار های باغبانی کوچک ممکن است به راحتی در محیط باغچه گم شوند. پس به سراغ محصولاتی بروید که دارای دسته های رنگی قابل تمایز در باغچه باشند و نتوان آنها را به سادگی گم کرد.

 

خرید ابزار باغبانی

 

خرید قیچی باغبانی

قیچی های باغبانی یکی از ضروری ترین و در عین حال ساده ترین ابزارهای باغبانی هستند و برای کوتاه کردن و بریدن شاخ و برگ ‌های اضافی استفاده می‌شوند. بهترین قیچی‌های باغبانی دارای قفل ایمنی و تیغه‌های ضربدری هستند. قبل از خرید یک قیچی باغبانی حتما مشخصات آن را به خوبی بررسی کنید تا مطمئن شوید آن قیچی مناسب شماست و کار کردن با آن برای شما ساده است.

 

خرید ابزار باغبانی

 

خرید اره‌ باغبانی

اره های باغبانی برای بریدن شاخه های کوچک ابزار مناسبی هستند. بعضی از اره های موجود در بازار به همراه تیغه‌ تاشو عرضه می‌شوند. هر چند اره هایی با دسته‌‌ ثابت، طول عمر بیشتری را تجربه خواهند کرد. اره باغبانی معمولا در دو نوع غلاف دار و بدون غلاف وجود دارند.

 

خرید ابزار باغبانی

 

خرید قیچی شمشاد‌زن

این قیچی‌ها برای مرتب کردن و هرس کردن چمن‌ و شمشادها و کوتاه‌کردن ساقه‌ گل‌ها مناسب هستند. با توجه به اینکه قیچی های شمشادزن وزن نسبتا بالایی دارند، باید بررسی دقیقی پیش از خرید انجام دهید. به این صورت که پیش از خرید وزن قیچی را با توانایی خود مقایسه کنید و مطمئن شوید که می توانید با آن به راحتی کار کنید.

 

خرید ابزار باغبانی

 

خرید چمن زن و علف زن

در صورتی که فضای سبزی پوشیده از چمن در اختیار دارید، تهیه یک چمن زن یا علف زن مناسب جزو نیازهای اصلی شما است. چمن زن در سه نوع دستی، بنزینی و برقی وجود دارد. مطمئن شوید که بهترین اندازه را برای محیط مورد نیاز خود و همچنین بهترین نوع چمن زن را انتخاب می‌کنید. به گونه ای که عمل کوتاه کردن چمن ها به کاری خسته کننده و طاقت فرسا برای شما تبدیل نشود.

خرید ابزار باغبانی

 

خرید شلنگ آب و لوازم آبیاری

شلنگ آب و لوازم آبیاری از مهم‌ترین ملزومات هر باغچه با هر ابعادی هستند. پیشتر در مقاله ای به طور مفصل به چگونگی خرید شیلنگ آب اشاره کردیم. با مطالعه آن مقاله می توانید تصمیم بگیرید که بهترین و مناسبترین شیلنگ آب برای شما چه شیلنگی خواهد بود

خرید ابزار باغبانی

 

خرید چرخ دستی یا فرغون

یک چرخ دستی یا فرغون مناسب حمل و نقل اشیا سنگین در محیط باغ را بسیار ساده تر می کند. هرچند این وسیله بیشتر در محیط های بزرگ استفاده می شود و معمولا در محیط های کوچکتر کاربردی ندارد.

 

خرید ابزار باغبانی

 

چاقوی باغبانی

چاقوی باغبانی وزن بسیار کمی دارد و کاربردهای مختلفی دارد. برای مثال در قلمه زدن انواع گیاهان ، تمیز کردن لبه‌های محل برش شاخه و بریدن علف های هرز می توان از این ابزار استفاده کرد. به طور کلی از چاقوی باغبانی در مصارف خانگی و در رسیدگی به گیاهان باغ و باغچه استفاده می‌شود. چاقوی باغبانی توسط برندهای مختلفی تولید و به بازار عرضه شده است که هریک از این برندها انواع مختلفی از این چاقوها را با کاربردهای گوناگون ابداع کرده اند. بنابراین حتما قبل از خرید چاقوی باغبانی باید برند مورد نظر و نوع چاقوهای آن را به خوبی بررسی و متناسب با نیاز خود خریداری کنید.

 

خرید ابزار باغبانی

 

قیچی هرس

از قیچی هرس برای کوتاه کردن شاخه های بزرگی استفاده می شود که هرس کردن آنها توسط قیچی باغبانی معمولی و اره باغبانی در حالت عادی امکان پذیر نیست. همچنین برخی از مدل های قیچی هرس که دسته بلندی دارند برای هرس کردن شاخه های مرتفع تر درخت کاربردی تر هستند.

 

خرید ابزار باغبانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درود بر شما!

با کلیک بر روی نام کارشناس، می‌توانید سوالات خود را در تلگرام از ما بپرسید.

سوالی دارید؟